Nieuwe stijl, op alle fronten
Werkplein ziet er anders uit. We hebben een nieuwe huisstijl. Het geeft ons de kans om opnieuw te vertellen wie we zijn. En wat we kunnen betekenen voor de inwoners, gemeenten en samenwerkingspartners.
Dit is ons verhaal
Wij geloven in de talenten en kwaliteiten van de inwoners. We ondersteunen hen bij de ontwikkeling naar werk of een opleiding. Lukt dit (even) niet dan zoeken we samen naar een passende plek. We zijn gedreven en werken samen met partners in de regio. Zodat we de beste kansen creëren voor alle inwoners. We durven buiten de gebaande paden te lopen. En zorgen dat inwoners zo min mogelijk worden gehinderd door processen en regels. Zo kunnen zij met inzet van onze vakmensen optimaal werken aan het doel: meedoen aan de maatschappij. Want dat is wat écht telt.
Inwoner met zijn of haar verhaal
In onze nieuwe manier van werken staan de inwoners centraal en hun talenten en kwaliteiten. “Dat wilden we graag terugzien in onze huisstijl,” zegt Marloes de Kroon, communicatieadviseur bij Werkplein. “Daarom een logo met daarin een afbeelding van onze inwoners en collega's verwerkt. Op de website zie je de inwoner ook terug met zijn of haar verhaal. Die foto’s willen we trouwens regelmatig vernieuwen, zodat het logo een goede afspiegeling blijft van het Werkplein,” vertelt Marloes. “Dus als je graag model wil staan, laat het ons weten!”
Website
Ook de website is ingrijpend veranderd. Onze nieuwe werkwijze komt naar voren onder meer door verhalen van inwoners. Informatie is anders geordend en de gebruiksvriendelijkheid is verbeterd. Zo kan de inwoner van de website op de homepage via ‘snel naar’ op verschillende manieren bij de gewenste informatie komen, is er een readspeakerverwerkt (ook in andere talen). De cliëntenraad en een panel van laaggeletterden is geraadpleegd.
Heb je tips, aanvullingen of mis je iets op de site?
Stuur dan een mailtje naar communicatie@werkpleinhartvanwest-brabant.nl.